Dlaczego warto współpracować z agencją nieruchomości

Brik 2021-07-26

Kupno Sprzedaż Nieruchomości

Pomoc Agencji Nieruchomości


Dlaczego warto korzystać z pomocy agencji nieruchomości przy kupnie i sprzedaży nieruchomości?

Zakup mieszkania, domu czy działki to odpowiedzialny, skomplikowany proces wymagający dużego zaangażowania oraz wymaga specjalistycznej wiedzy.

Znalezienie odpowiedniej dla siebie nieruchomości to oczywiście najważniejsze zadanie.

Niestety to jednak nie wystarczy, aby stać się jej szczęśliwym posiadaczem.

Bezpieczeństwo transakcji

Należy przede wszystkim zadbać o bezpieczeństwo całej transakcji. Nie jest prawdą, że oszustwa w obrocie nieruchomościami to tylko opowieść z dobrego filmu. Trzeba sobie zdać sprawę z faktu, że wolny rynek nieruchomości wymusza dogłębne zapoznanie się ze stanem prawnym mieszkania domu czy działki. Zdecydowanie wymaga to specjalistycznej wiedzy. Konieczne jest zebranie odpowiednich dokumentów takich jak akty notarialne, postanowienia sądowe, wypisy z rejestru gruntów, mapki itp. Dlatego doświadczenie pośrednika lub doradcy w obrocie nieruchomościami jest niezbędne do właściwej oceny sytuacji.

Pomoc fachowca przyda się również przy negocjacji terminów, ceny i innych warunków oraz spisywaniu umowy przedwstępnej. W kwestii bezpieczeństwa finansowego transakcji pomoc pośrednika ma kluczowe znaczenie. Pozostaje jeszcze dopilnowanie wymeldowania osób, spotkanie z Notariuszem, przekazanie nieruchomości i kluczy, przepisanie umów na dostawy prądu, gazu i wody. O to zadba wykwalifikowany pośrednik.

Dobry pośrednik

MAMY NADZIEJĘ, ZE TO PRZEKONUJE ABY PRZY TAK WAŻNYM WYDARZENIU SPRAWY POWIERZYĆ W RĘCE DOBREGO POŚREDNIKA.

Jeżeli zdecydowaliście się Państwo na współpracę z biurem obrotu nieruchomościami najlepiej skorzystać ze sprawdzonego w działaniu pośrednika (warto o to zapytać znajomych i działać z polecenia). Można również zasięgnąć „języka” w spółdzielniach mieszkaniowych, administracjach budynków i urzędach lub sprawdzić w internecie.

Ze względu na deregulację zawodu pośrednika obecnie nie ma obowiązku posiadania licencji zawodowej dla prowadzenia działalności pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Polska Federacja Rynku Nieruchomości wydaje licencje zawodowe dla pośredników. Osoba która posiada taką licencję jest sprawdzona pod względem merytorycznym do zajmowania się tym zawodem. Posiadanie takiej licencji nie jest wymagane ale daje pewność, że kluczowych spraw związanych z miejscem do mieszkania oraz naszych finansów nie powierzamy w ręce amatorów.

Co należy wiedzieć o pośredniku:

Po pierwsze: Przed deregulacją, Pośrednikiem w obrocie nieruchomościami była osoba fizyczna posiadająca licencję zawodową, nadaną w trybie przepisów Ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997r. z późniejszymi zmianami (Dz. U. nr 115 , poz. 741)

Na podstawie tej samej ustawy przedsiębiorcy mogli prowadzić działalność w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, jeżeli czynności z tego zakresu były wykonywane przez pośredników w obrocie nieruchomościami.

Mówiąc prościej: każde biuro obrotu nieruchomości obowiązane było wobec prawa aby zatrudnić pośrednika.

Na każdej licencji był numer nadania, co można było potwierdzić w Ministerstwie Infrastruktury.

! Po deregulacji zawodu pośrednika, nie ma obowiązku posiadania jakiejkolwiek licencji.

Po drugie: Obowiązkiem pośrednika jest posiadania ubezpieczenie OC. Jest to zabezpieczenie dla Klienta korzystającego z usług, na wypadek ewentualnych szkód i zaniedbań wynikłych przy przeprowadzaniu transakcji. Minimalna kwota ubezpieczenia w 2019r to około 100.000,- zł. Odpowiedzialny pośrednik posiada ubezpieczenie o wartości przewyższającej wartość nieruchomości inaczej nie pokryje ono ewentualnego roszczenia.

! Każdy Klient ma prawo zapoznać się z Certyfikatem Ubezpieczeniowym pośrednika

Po trzecie: Pośrednik dla dobra swojego Klienta powinien być zrzeszony w stowarzyszeniu branżowym. W Warszawie największym stowarzyszeniem jest WSPON (Warszawskie Stowarzyszenie Pośredników w Obrocie Nieruchomościami), zrzeszone w PFRN (Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości). Przynależność pośrednika do stowarzyszenia daje pewność, że pracuje on zgodnie z określonymi standardami zawodowymi.

Po czwarte: Sprawdzić czy biuro obrotu nieruchomościami funkcjonuje w mediach, internecie, czy reklamuje się w pismach branżowych, w telewizji. Czy posiada własna stronę internetową z wyszukiwarką ofert i bogatą bazą danych. Jak wyglądają prezentowane oferty, czy zawierają profesjonalne zdjęcia, czy opis jest kompletny rzetelny i zrozumiały dla odbiorców.

Zapewni to Klientowi odpowiednią reklamę jego nieruchomości, bądź też dostęp do szerokiej gamy informacji.

Powyższe informacje nie wyczerpują tematu współpracy z pośrednikiem. Zapraszamy do naszego Biura, aby dowiedzieć się więcej na temat obrotu nieruchomościami.

Naprawdę znamy się na tym dobrze – BRiK Nieruchomości poprzednio pod nazwą Agencja Nieruchomości Brodno.